گل گلاب

به روال سابقه تاریخی و تجربیات قبلی ، اسراییل باید پاسخ حمله موشکی جمهوری اسلامی را با تمام توان خودش در اولین فرصت و به شدیدترین نحو ممکن میداد.

آیا تا امروز که حدود یک هفته از این حمله گذشته پاسخ درخوری داده یا خویشتنداری کرده؟

واقعیت عملیات صبح جمعه در اصفهان چیه؟

آیا سایت سامانه s300 بمباران شده ، یا پای ریزپرنده ها در کار بوده؟

آیا قرار هست در آینده دور یا نزدیک پاسخی در حد حمله مستقیم و فراگیر هوایی به مراکزی در ایران داده بشه؟

پاسخ ج اسلامی به حمله همه جانبه احتمالی چه خواهد بود؟

حداقل برای ایرانی ها که به صداقت اخبار و تحلیل های رسانه های رسمی حکومت اعتمادی ندارند ، رسیدن به پاسخ این سوالات سخت خواهد بود.

شاید بتوان جواب این سوالات را از دل شرایط جاری خاورمیانه و موقعیت داخلی اسراییل و جمهوری اسلامی پیدا کرد.

موقعیت خاص اسراییل به گونه ای هست که امکان مماشات با تهدیدهای خارجی و منطقه ای را نداره ، هرگونه مماشات و کوتاه اومدن در مقابل هر حمله و تهدید باعث میشه کشورهای مسلمون و حامیان فلسطین به خودشون اجازه بدن یه قدم جلو بیان و موجودیت اسراییل را تهدید کنن.

درواقع هر تهدید و حمله برای اسراییل در حکم مرگ و زندگی هست و بخاطر بقای خودش نمیتونه با هیچ تهدیدی مماشات کنه و کوتاه بیاد.

اسراییل سال ها با عملیات هزار خنجر درحال مبارزه با ج اسلامی هست.
ساختار این عملیات متفاوت از لشگرکشی نظامی و تقابل مستقیم با ج اسلامی هست.

اسراییل طی دودهه گذشته روی حذف مهره ها و مراکز حساس ج اسلامی تمرکز کرده و در بسیاری از مواقع مسئولیت عملیات های خودشو به گردن نگرفته و منکر دست داشتن در ترورها و انفجارهای داخل ایران شده.

هدف اسراییل ضربه زدن و حذف توانمندی های حساس و تهدید آمیز ج اسلامی بوده و درواقع این دکترین را بر مبنای توان و عمق استراتژیک خودش تدوین کرده است.

در سالیان اخیر این سیاست به نحو احسن جواب داده و اسراییل کمترین خسارت را از جنگ اراده ها خورده و مهره های مهم و مراکز حساس زیادی از ج اسلامی نابود شده است.

ج اسلامی نتونسته پاسخ همطرازی در خاک اسراییل به این ضرباتی که در خاک ایران دریافت کرده بده و یا دانشمندان و فرماندهان نظامی اسراییل را حذف کنه.

در کنار این عملیات های مخفی و موفق ، شرایط منطقه ای به سمتی پیش رفته که اسراییل از لیست دشمنان درجه یک اعراب حذف و نام ج اسلامی بر صدر این لیست قرار گرفته.

هرچی اسراییل به دولت های عربی نزدیکتر شده و روابط خودشو با این کشورها بازسازی و احیا کرده ، در مقابلش ج اسلامی از کشورهای عربی دور شده و تنش و دشمنی و قطع روابط دیپلماتیک میان اعراب و ج اسلامی به اوج خودش رسیده.

از طرفی اتفاقات داخل ایران باعث ایجاد شکاف عمیق بین حاکمیت و ملت شده و بسیاری از ایرانی ها بخاطر نارضایتی از حکومت به دامان دشمنان ج اسلامی پناه بردن و گهگاه چندان هم از عملیات های نظامی بر علیه ج اسلامی و منافعش ناراضی نیستن.

گروهی از هموطنان هم منتظر حمله خارجی و سقوط ج اسلامی هستند و در این راه از کمک کردن و گرا دادن به خارجی ها دریغ نمیکنن.

الان و در این موقعیت طلایی چرا اسراییل و متحدانش باید با پاسخ و حمله فراگیر که ممکن هست توسط ج اسلامی پاسخ متقابل داده بشه و به یک جنگ تمام عیار و ویرانگر ختم بشه ، موقعیت خودشون را به خطر بندازن و روی یک بحران غیرقابل کنترل قمار کنن؟

اسراییل پاسخ و ضربه خودشو با ادامه عملیات هزار خنجر و ترور و انفجار و... به ج اسلامی میزنه و عملیات موشکی سپاه را بی پاسخ نمیذاره ، اما متحدان اسراییل حواسشون به چندتا فاکتور مهم جمع هست و همین فاکتورها مانع از انجام عملیات گسترده و فوری اسراییل شده:

اینکه جنگ فراگیر میتونه باعث اتحاد ایرانیان منتقد و معترض در مقابل حمله خارجی و قرار گرفتن بسیاری از ایرانیان پشت سر حکومت فعلی و ایجاد مشروعیت برای ج اسلامی بشه.

جنگ میتونه فضای داخلی ایران را بسته تر و موقعیت معترضان و مخالفان ج اسلامی را شکننده تر کنه.

و این فضای جنگی و امنیتی باعث سرکوب و خشونت و تک صدایی و اعمال قدرت سخت بیشتر از طرف حکومت بر علیه ملت میشه.

و حکومت در این موقعیت بیشتر روی متحدان خارجی و محور به اصطلاح مقاومت هزینه و تمرکز میکنه تا عدم مشروعیت و حمایت داخلی خودشو با قدرتنمایی بازوهای خارجیش جبران کنه.

و بنظرم از همه مهمتر ، یک جنگ کلاسیک و فرسایشی در بلند مدت میتونه باعث سقوط ج اسلامی و جایگزینی اون با یک حکومت عاقل و ملی بشه.

و مسلما استقرار یک حکومت ملی که دنبال منافع ایران و ایجاد توسعه و رفاه برای ایرانیان و ایجاد شرایط برای بازگشت مهاجران ایرانی به مملکت و پرهیز از تنش و دشمنی با جهان و همسایگان باشه در اولویت غرب و همسایگان ایران نیست.

فکر کنم در جمع تمامی قدرت های خارجی و منطقه ای و دوستان و دشمنان ایران ، فقط آمریکا نفعی از وقایع جاری ایران نمیبره و اگر اوضاع به سمت استقرار یک حکومت دموکراتیک و ایران آزاد و آباد بره ، منفعتش برای آمریکا بیشتر از شرایط بحرانی امروز هست!

درواقع بازنده اصلی بحران های ایجاد شده توسط ج اسلامی طی دوسه دهه اخیر ، سرزمین و ملت ایران و دولت آمریکا هستند.

آمریکا از اوضاع موجود نفعی نمیبره ، اما اپوزیسیون و لابی قدرتمندی از ایرانیان در غرب و آمریکا وجود نداره تا بتونه بین منافع امریکا و ملت ایران اتحاد و همپوشانی ایجاد کنه و لابی های مخالف ایران در غرب را سر جاشون بنشونه‌.

بعد از اتفاقات سال گذشته و پیامدهای جنبش مهسا ، مشخص شد که منفعت قدرت ها و رقبای منطقه ای و جهانی در بقای جمهوری اسلامی و ادامه ی حکمرانی حاکمان فعلی هست!

ج اسلامی با سیاست های اشتباه خودش باعث نابودی منافع و منابع سرزمین ثروتمند ایران و مهاجرت و آوارگی ملیون ها ایرانی شده.

ویرانی ایران باعث آبادی و رونق بسیاری از کشورهای منطقه شده و این کشورها جایگاه سنتی ایران در اقتصاد و سیاست و انرژی و ترانزیت و... را اشغال و منافعی سرشار نصیبشان شده است.

این کشورها تمام تلاششون را میکنن که ایران به وضع عادی برنگرده و همیشه در بحران و تحریم و جنگ باشه.

ایران زمین با سرعت وحشتناکی به سمت نابودی و ویرانی پیش میره و به مرحله ی بی بازگشت رسیده.

زمین و آسمان دست در دست هم دادن تا این سرزمین را به خاک سیاه فقر و فلاکت بکشونن و تا امروز به لطف وجود حاکمان مذهبی ج اسلامی به اهداف خودشون رسیدن.

همه کشورها دنبال منافع ملت های خودشون هستن ، ج اسلامی دنبال نابودی ایران و ایرانی.

نتیجه اینکه با توجه به واقعیت های موجود ، اسراییل مثل گذشته اقدام به تخریب زیرساخت های ایران و خالی کردن دست حکومت میکنه و بعید هست کار را به یک جنگ و تقابل تمام عیار برسونه.

جمهوری اسلامی هم تا مدت ها در توهم پیروزیِ حمله به اسراییل سیر خواهد کرد و بعید هست که سر عقل بیاد و واقعیت های پیرامونی را قبول کنه.

این وسط دوباره منابع کلانی از شکم مردم زده شده و به صنعت موشکی و هسته ای و نهادهای نظامی و امنیتی تزریق میشه.

خلاصه اینکه اقتصاد ملی و معیشت مردم هرروز ضعیف تر میشه و ما به قعر لیست کشورهای عقب افتاده و جهان سوم سقوط میکنیم و اوضاع ایران دقیقا همون جوری میشه که روسیه میخواست و سال ها با نفوذ در حاکمیت ج اسلامی اوضاع را به مرحله بحرانی امروز رسونده...

روسیه پدر جد تمامی دشمنان داخلی و خارجی ملت و سرزمین ایران هست و مهره هاش طی این چند دهه ذیل پرچم دین و مذهب ماموریت تخریب و نابودی ایران را به بهترین نحو اجرا کردن...