گل گلاب

طی سال های اخیر، حمله اسراییل به ایران و تغییر رژیم بعد از این حمله جزو آرزوها و برنامه های تعدادی از هموطنان ما در داخل و خارج کشور بوده و هست.

تصور این هموطنان بر این است که اسراییل به ایران حمله میکنه و زیرساخت های نظامی و مراکز سیاسی حکومت را بمباران و مملکت را فلج میکنه.

و در مرحله بعدی معترضان از این موقعیت و خلا استفاده کرده و حکومتِ فلج و درگیر جنگ و ویرانی و خالی از نیروی نظامی منسجم و بدون تجهیزات را ساقط میکنند!

اینکه این آرزو چقدر به واقعیت نزدیک هست و آیا اسراییل به تنهایی توان نابودی کامل زیرساخت ها و مواضع قدرت جمهوری اسلامی تا حد فلج شدن مملکت و ایجاد شورش عمومی را داره، آیا با توجه به وسعت ایران و پراکندگی تاسیسات نظامی و حساس در استان های مختلف امکان نابودی کل تاسیسات وجود داره، اینکه آیا آمریکا و دیگر متحدان اسراییل به یک جنگ فراگیر وارد میشن، اینکه عکس العمل روسیه و چین در مقابل یک جنگ فراگیر در خاورمیانه چگونه خواهد بود، اینکه نیروهای متحد ایران در عراق و یمن و لبنان و... چه موضعی خواهند گرفت، اینکه توان موشکی و پهبادی ج اسلامی چه نقشی در حمله کنترل نشده و بدون هماهنگی به اسراییل خواهد داشت، اینکه عمق کوتاه و وسعت کم اسراییل اجازه مانور جنگی و دفاعی بهش میده و میتونه از یک حمله موشکی واقعی در زمان درگیری در جنگی چند جبهه ای جلوگیری کنه، اینکه آیا ج اسلامی در شرایط جنگ فراگیر به متحدان منطقه ای غرب مثل عربستان و امارات و اردن و... خط میندازه و موشکی به سمتشون پرت میکنه و هزاران سوال دیگه به کنار...

این روزها مملکت در لبه یک جنگ واقعی اما مدیریت شده قرار داره، اما در هر برنامه مدیریت شده ای ممکن هست اتفاقات غیرقابل پیش بینی بیفته و زمام امور از دست بازیگران خارج بشه.

پیرو همین جنگ مدیریت شده و پرتاب تعدادی موشک و پهباد به سمت اسراییل و در شرایطی که هنوز اسراییل پاسخی به این حمله نداده، محدودیت های شدیدی داخل کشور اعمال شده.

حکومت رسما اعلام کرده کسی اجازه مخالفت با سیاست های جنگی اخیر و انتقاد از عملکرد ج اسلامی در این حمله موشکی/پهبادی را نداره و منتقدان و معترضان دستگیر و مجازات میشن.

از طرفی در این شرایط حساس، حکومت اقدام به اجرای قانون حجاب و عفاف کرده و توی خیابون ها درحال مقابله سخت و فیزیکی با معتقدان به حجاب اختیاری هست.

درواقع شرایط منطقه ای و سایه جنگ برا حکومت تبدیل به فرصتی برای بستن فضا شده و در همین شرایط خطرناک عزم خودشو برا مقابله سخت با تعداد زیادی از شهروندان و سبک زندگیشون جزم کرده.

محاسبه اوضاع اقتصادی و ریزش شدید ارزش ریال و صعود وحشتناک قیمت دلار و طلا و کالاهای اساسی و انتخابات کم فروغ و اعتراضات پر تکرار ملت برا حکومت مهم نیست و به اینکه جنگ میتونه این چرخه ی بحرانی را تا کجا ادامه بده فکر نمیکنه.

خلاصه کلام اینکه ج اسلامی با حمله ی مدیریت شده به اسراییل متوجه شد که اسراییل قابل نابودی و حذف شدن نیست و باید مثل تمامی کشورهای عربی و جهانی با واقعیتِ وجودیِ اسراییل در غرب آسیا کنار بیاد.

و دوم اینکه اسراییل یک کشور تنها و بدون متحد نیست و در محاسبات بعدی برای جنگ و حمله گسترده و فاتحانه به این کشور، می بایست عمق استراتژیک اسراییل را تا پایتخت های کشورهای غربی و آمریکا محاسبه کرد.

و در جریان بود که حمله به اسراییل مساوی حمله به اروپا و امریکا هست و در هر حمله ای ج اسلامی با چند کشور طرف خواهد بود.

اسراییل هنوز پاسخی به حمله موشکی ج اسلامی نداده، اما بعد از پاسخ احتمالی در پند روز آینده متوجه خواهد شد که واقعیت وجودی جمهوری اسلامی با حمله و جنگ قابل حذف نیست و با توجه به واقعیت های موجود، هیچ حمله خارجی توان نابودی این حکومت و روی کار آوردن حکومت جدید و باب میل حمله کننده و طرفدارهاشو نداره.

اگر افسار این جنگ مدیریت شده از دست ج اسلامی و آمریکا/اسراییل رها نشه، دوطرف به یک مرحله توازن خواهند رسید و واقعیت وجودی همدیگه در منطقه را قبول خواهند کرد.

و این قبول واقعیت به تغییر رژیم ختم نخواهد شد، اما دیوارهای ترس فرو خواهد ریخت و بیش از پیش شاهد حملات مستقیم ج اسلامی و اسراییل به خاک همدیگه خواهیم بود.

پیرو همین حملاتِ ممتد، هرروز از توان و قدرت ملی و اقتصادی ایران کاسته میشه و زیرساخت هاش مستهلک و نابود و مهاجرت و فرار ملت فراگیر میشه.

و برای جمهوری اسلامی راهی جهت توسعه و پیشرفت و مشارکت خارجی و بازسازی و... باقی نمیمونه.

چون متحد قدرتمند و ثروتمندی نداره تا خسارت ها و ویرانی های یک جنگ فرسایشی را جبران کنه، و همچنین تحریم ها اجازه ی ایجاد ثروت و مشارکت خارجی و بازسازی صنایع و زیرساخت ها و... را نمیده.

اما در جبهه مخالف ، غرب خسارات احتمالی اسراییل را جبران میکنه و زیرساخت هاشو براش تقویت و ضررهای اقتصادیشو جبران میکنه.

خیلی فرق بین یک آدم و کشور تنها با یک آدم و کشوری با تعداد زیادی دوست قدرتمند و ثروتمند و متعهد هست...

امیدوارم بعد از پاسخ اسراییل به حمله موشکی ج اسلامی، منتظران سقوط ج اسلامی توسط اسراییل سر عقل بیان و ببینن که جهان واقع با جهان تصورات و آرزوها تفاوتی اساسی داره و هر کلان اتفاقی برای تغییر وضع موجود باید از داخل کشور و توسط خود مردم اتفاق بیفته.

آرزوها فقط میتونه آرزو باشه اما واقعیت ها همیشه واقعی هستن و باید باهاشون کنار اومد.

راه آزادی و رفاه و دموکراسی واقعی در ایران از جنگ و هجوم خارجی نمیگذره و تا خود ملت بیدار و هوشیار و طالب تغییر نباشن، هیچ حرکت خارجی منتج به نتیجه مطلوب و فراگیر نمیشه...